Atgal į LKA KK puslapį Dabar yra 2024-03-19, 06:44

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 4 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 2015-07-13, 18:40 
Atsijungęs
Keliautojų keliautojas
Keliautojų keliautojas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010-10-28, 09:26
Pranešimai: 5996
Miestas: Vilnius
Vardas Pavardė: Rolandas L
Pastarieji įvykiai Klube privertė susimastyti apie priežastis, kodėl mes vis dar Nesaugiai važiuojame dviračiu. Sukūriau šią forumo temą norėdamas priminti jau senai parašytą LKA keliautojo ABC brošiūrą. Tiesos kai buvo, taip ir liko tos pačios.
Paveikslėlis

Ypatingas pavojaus traukos centras – dviratininkas mieste

Tik kvailai meluočiau sau ir kitiems, jei sakyčiau , kad važiuoti mieste yra saugu. Dviratininkui mieste pavojai dygsta iš visų pusių ir visų galų, o konkrečiau tai automobiliai, nedraugiški ar netolerantiški pėstieji, šunys, atės ir kiti gyvūnai, vaikai na ir žinoma prie visos blogybių puokštės tai tvyrantis smogas mieste – ekologinis klimatas. Ir čia nesibaigiantis grėsmių sąrašas dviratininkui važiuojančiam mieste. Nežiūrint į visas nurodytas blogybes, dviratininkų bendrija auga kiekvienais metais. Ši veikla populiarėja, tai jau matosi ir be statistinių rodyklių.

Kodėl daugėja dviratininkų entuziastų mieste?

Prieš tai minėti pavojai negąsdina dviratininkų, nes privalumų važiuoti dviračiu yra daugiau, nei trukumų. Dviratinė transporto priemonė – universali, ekonomiška, sąlyginai nebrangi, mažai eksploatacijos reikalaujanti, sveikatą gerinanti transporto priemonė. Dviratis ekologiškas įrenginys. Paradoksalu tai, kad gaminame automobilius, kompiuterius, baldus ir darome kažkokias varžytuves stengdamiesi užklijuoti ant jo „EKO“ ar pan. tipo ženkliuką. Tiek šimtmečių gaminamas dviratis ir niekam nekilo minties jam sutekti kokį mistinį „Eko“, " BioEko" statusą, kai aplink įvairiausiems daiktams tokius sertifikatus, standartus, prekės ir kokybės ženklus suteikiame ir tuo visi džiaugiamės. Du pagrindinai dviračio unikalumo bruožai: pirma – jis visiškai ekologiškas be jokiu marketinginių prasimanymų, antra – žmogaus sveikatą stiprinantys įrenginys. Toliau būtų galima vardinti užsienio šalių suformuotus požiūrius į dviratininkus, dvirkelių infrastuktūros būtinybę ir kitus klausimus, susiejusius su dviratavimu. Palikim tai kitam kartui, gal kitai rašliavai, kitam pamastymui. Būkime šiuo atveju realistais ir bandykime miesto „džiunglėse“ išgyventi važiuojant dviračiu. O kas belieka – ane ? Tą pesimistinį išsakytą sakinį taikau ne tiems dviratininkams, kurie kartą per savaitę ar mėnesį išvažiavę pasidžiaugti savo dviratę priemonę ir tuo pačiu pademonstruoti ją draugams, nustebinti jos kaina bičiulius. Kaip taisyklė jų pasivažinėjimas baigiasi saugiai važiuojant Vingio parko ar Neries pakrantės dviračių keliuku. Žinoma džiugu ir tai. Pesimizmo aurą taikau tiems, kurie dviratį naudoja, kaip transporto priemonę. Kurie diena dienon su ja važiuoja į darbą. Tik pastoviai važinėdamas dviračiu gali pastebėti mieste tvyrančią dviratininkų situaciją, dviratininkų saugumo nebuvimo klausimo aštrumą. Nežiūrint į aštrias dviratavimo problemas, kaip minėjau jau, dviratininkų bendruomenė mieste didėja, nors fiksuojami atvejai, kai saugus pasivažinėjimas dviračiu taku baigiasi kelione į Anapilį. Siekiant nors kiek mažinti saugumo problemas norėčiau pakalbėti apie dviratininkui būtiną inventorių.

Šalmas
Iš savo, deja liūdnos patirties, primygtinai siūlau važinėti visiems su šalmu. Taip, važiuojant su šalmu yra daug nepatogumų. Šalmą reikia turėti, šalmą reikia užsidėti ir nusiimti, šalmas varžo judesius, šalmo buvimas atima laisvės pojūti „lekiu su vėjeliu“, šalmas slepia gražius ilgus merginos plaukus, o dar baisiau tas velnio sugalvotas šalmas koreguoja nuostabias merginų šukuosenas.... na vieni minusai. Taip nepatogu, taip negražu, bet įprasite, priprasite ir tikrai išgyvensite šį šalmo teikiamą nemalonų pojūtį. Pliusas deja tik vienas – jūsų galvos saugumas. Ir blogiausia tai, kad galva sutrenkiama būtent tada, kai šalmo nedėvite. Taip, kad geriau dėvėkite šalmą važiuojant dviračiu. Beje pas mus klube yra pavyzdžių, kai šalmas padėjo dviratininkams net sustojus ir ilsintis! Ir jei ne šalmo devėjimas, pasekmės būtų buvusios žymiai liūdnesnės.

Apranga
Aprangai galėčiau pasiūlyti 3 išskirtinius kriterijus: aprangos ryškumas, aprangos funkcionalumas ir aprangos patogumas. Būtent dviratininko aprangos ryškumą pažymėjau pirmoje eilėje, nes tai tiesiogiai susijęs klausimas su dviratininko saugumu. Kuo iš toliau tave pamato vairuotojai, pėstieji, tuo saugesnis tavo kaip dviratininko važiavimas. Vairuotojai tikrai labiau gerbia dviratininkus su ryškia apranga, nei užsidėjus standartinius džinsus ir pilkus ar asfalto spalvos marškinėlius, tamsiu paros metu juodą striukę. Labai gerai , kai į apranga jau yra įsiūta atšvaitų juostelės ar uždėtas atspindintis šviesą reflektorius. Toliau kalbant apie aprangą, dviratininkui ji turi būti patogi ir nevaržyti judesių. Džinsai netinka važinėti dviračiu, nors jau yra specialiai gaminami džinsai miesto dviratininkams , kurie turi visas reikiamas savybes, nepraleidžia vandens, kvėpuoja, elastingi ir žinoma stilingi. O standartiniai džinsai sunkūs, trina, per lietų primirksta ir greit neišdžiūna, na vieni nepatogumai. Marškinėliai dviratininkui turi būti aptempti, nesudaryti „burės efekto“, iš praktikos sakau, kad sintetiniai marškinėliai geriau nei medvilniniai, nes jie geriau išgaruoja ir „kvėpuoja“. Taip pat paminėtina tai, kad, kas pabando dviratininkų šortus su „pampersais“ ir toliau juos sėkmingai naudoja, nors iš pradžių būna tikrai skeptiškas nusistatymas prieš juos. Na tipo „juokinga“ „keista“..... neagituoju, bet pabandykite ir tada vertinkite.

Veidrodis
Yra patartina naudoti veidrodėlius važiuojant su dviračiu. Dažniausiai veidrodėlius naudoja juos pritaisydami ant vairo. Kitas populiarus variantas yra veidrodėlį tvirtinti ant šalmo. Veidrodėlių naudojimas leidžia dviratininkui važiuoti ir nesukinėti galvos, bei nesistengti atsigręžti. Bandymas atsigręžti važiuojant dviračiu kartais sukelia liūdnas pasekmes – dviratininkas susimėto vairą ir nuvirsta arba nusigręžęs „pagauna“ kliūtį ir tada nuvirsta. Labai didelė tikimybė atsisukus atgal iškrypti iš judančios tiesios trajektorijos, tai pavojinga, ypatingai kai važiuoji miesto judria gatve. Turint vieną ar kitą veidrodį dviratininkui nereikia sukinėtis ir tada jo saugumo laipsnis didėja.

Žibintai, mirksiukai

Jei jau turite dviratį, tai privalu turėti ir baltos spalvos mirksiuką dviračio priekyje, raudonos spalvos mirksiuką dviračio gale. Abu mirksiukai turi būti matomi, o ne paslėpti po krepšiais, bagažine ar dar kaip nors uždengti. Reiktų įsisąmoninti, kad šie mirksiukai reikalingi Jums ir Jūsų saugumui, jie visada turi veikti tamsiu paros metu. Patartina įsijungti lietuj lyjant ar rūkui esant ir dienos metu. Jokiu būdu nereikia stengtis taupyti mirksiukams baterijų ar akumuliatorių energijos. Patogu naudoti magnetinius mirksiukus, tada pamiršti baterijas ar akumuliatorius, sėdi važiuoji ir jie visada šviečia, mirksi ar diena ar naktis, rūpintis naujomis baterijomis nereikia, na išties patogu. Kaip ryškiai turi šviesti mirksiukai – kuo ryškiau tuo geriau. Perkant mirksiukus galite žinoma sutaupyti ir kartu apgauti save nusipirkus mirksiukus, kurie „ale“ šviečia už kokius 3 Lt iš „Maxima“. Primenu, mirksiukų tikslas yra, kad Jūs būtumėte pastebėtas iš kuo tolesnio atstumo – tai Jūsų saugumas. Jus kelyje turite būti matomas, kuo anksčiau eismo dalyviai jus pastebi, tuo Jus esate saugesnis.

Kvėpavimo kaukės
Pastaruoju metu yra pasirodžiusios prekyboje ir jau dviratininkai važinėja mieste su specialiomis kaukėmis. Šios kaukės būna su keičiamais filtrais arba be jų. Tie kas gyvena ne didmiestyje dar šios problemos nesupras, bet deja ji yra. Ar reikia naudoti tokio tipo respiratorius ar panašias priemones ? Nežinau, bet faktai tokie, kad sudeginus vieną kg. benzino ir vieną kg. dyzelinio kuro mums į aplinką patenka teršalų :
Teršalas/nuodas kūnui Benzinas Dyzelinas
Teršalo svorio matas gr. gr.
Anglies monoksidas 465 21
Angliavandeniliai 23 4
Azoto oksidai 15 18
Sieros dioksidas 2 8
Aldehidai 1 1
Suodžiai 1 5
Švinas 0,5
Iš viso: 507 gr. 557 gr.
Dabar tik galite įsivaizduoti, skaičiuoti, kokį kiekį ir kokia „puokštę“ teršalų gauna mūsų mylimas kūnas važiuojant kamščiuose dviračiu kartu su automobiliais. Patarimas - geriau vengti tokių kelių ir daryti lanką ekologiškesniu keliu.

Akiniai
Kalbant apie akinius dviratininkėms-merginoms norisi parašyti, kad važiuojant dviračiu merginos turi dėvėti ir akinius nuo saulės, nes tai gražu . Akinai atlieka ir daugiau labai gerų funkcijų apart, kad papuošia merginas. Važiuojant tiek asfaltuotais keliais tiek žvyrkeliais susiduriame su dulkėmis. Jos griaužia akis, blogina matomumą ir t.t. Labai svarbus akių momentas yra kai važiuoji ir įskrenda koks vabzdys (vabzdė)  į akį. Dėvint akinius, šios problemos tiesiog nėra. Taip pat važiuojant miško tekelių ar parku pasimaišo medžių, krūmų šakos. Vėl gi dėvint akinius, jūsų akys apsaugotos. Pravažiuojanti mašina pakelia į viršų mažus akmenukus, ir jie papuola dviratininkui į veidą deja pataiko kartais ir į akį. Taip pat važiuojant didesniu greičiu pasitaiko, kad su veidu pagauni kokį ir didesnį vabzdį, mašalą ir pan. Akinai dar saugo ir nuo saulės spindulių, nereikia prisimerkti. Man patogu akinius naudoti ir esant lietui, vanduo nepatenka į akis. Yra patartina naudoti dviratininkams skirtus akinius, kuriu stikliukai keičiasi. Juos galima naudoti tiek šviesiu tiek tamsiu paros metu. Kalbant apie akinius labai brangių nenaudoju, nes keliaujant jie turi savybę susibraižyti, tai kas sezoną ar kas antrą akinius be gailesčio pasikeičiu. Žinoma priežastis, kad su akiniais esi „kietas“ yra svarbiausia :)

Bus daugiau

_________________
Laikas praleistas gamtoje neįskaičiuojamas į gyvenimo trukmę.

www.storasdviratis.lt


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2015-07-14, 01:31 
Atsijungęs
Keleivis
Keleivis

Užsiregistravo: 2014-08-09, 00:17
Pranešimai: 35
Miestas: Vilnius
Vardas Pavardė: Martynas A.
Apie šalmą:

Kaip tik neseniai skaičiau krūvą moksliniai tyrimais grįstų straipsnių ir iš principo jie teigia, kad nėra pagrįstų įrodymų, kad šalmai sumažina riziką. Neatsiminsiu konkrečių priežasčių, bet pagrinde jos yra netiesioginės -
* Vairuotojai didesniu lankstu lenkia bešalmius dviratininkus
* Dviratininkai be šalmo vairuoja atsargiau (tikra tiesa, iš savo patirties).
* Šalmai atlaiko sąlyginai nedidelius msūgius, didesniems beveik jokio efekto - ypač jeigu yra tiesioginis susidūrimas.

Visgi sunku įvertinti statistiką, kadangi daugumai atvejų dviratininkų su šalmais po nediduko įvykio į gydytojus kreiptis nebereikia.

Visgi aš su šalmu važiuoju 95% laiko ir jis tikrai ne kartą išgelbėjo mano galvą- tiek nuo bumbtelėjimo į žemę, tiek iriantis per šakas. Tikrai rekomenduočiau šalmą visiems, kruie mėgsta važiuoti bekelia, kalniukais r pnš (kalnų dviratistai).

Taipogi norėčiau priminti, kad ~85% mirčių ištinka dėl galvos traumų.

Apie mirksiukus/Liemenes.

Pagal lietuvos įstatymus dienos metu važiuojant lietuvos keliais privaloma ARBA turėti žibintus arba liemenę. Važiuojant vakare PRIVALOMA TURĖTI ir tą ir tą. Rekomenduoju visą laiką prie dviračio, kuprinėje turėti liemenę, kad užtrukus būtų galima ją apsirengti.

Apie kaukę alternatyviai:

Labai patogus dalykas yra buff skarelės, kurių demonstravimą galite pamatyti čia:

https://www.youtube.com/watch?v=ewVEK-AElDY

Jos ypač praverčia važiuojant dviračiu, kai galima ją naudoti tiesiog kaip kaklo apsaugą, filtrą ant burnos ir nosies, kepuraitę, jeigu staigiai atvėso oras. Toks dalykas ypač praktiškas ir bet kur kitur aktyviai būnant lauke.

---------------------
Šį tekstą galima drąsiai trinti, svarbesnes mintis perkėlus į pagrindinį, kad išlaikyt gražų taisyklių ir patarimų rinkinį.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2015-07-23, 09:45 
Atsijungęs
Keleivis
Keleivis

Užsiregistravo: 2014-08-09, 00:17
Pranešimai: 35
Miestas: Vilnius
Vardas Pavardė: Martynas A.
Kitą dieną po prieš tai buvusio įrašo sugebėjau susilaužyti klubą, dviračiu, tad pabandysiu pasidalinti pastebėjimais ir pasamprotavimais:

Atkarpa kurioje patyriau traumą yra Karoliniškių pasivaikščiojimo/dviračių pasivažinėjimo takai tarp neries ir Karolinos viešbučio (arba karoliniškių maksimos).

Prieš tai keletą dienų pasibandęs greituminio pavojingesnio nusileidimo (Downhill) trąsos atkarpas įgavau kažkiek drąsos ir nutariau išbandyti tą, kuria aš buvau tik kartą dviratį nusivedęs.


* Neįvertinau to, kad kelias dienas buvo padulksnojęs lietus
* Nežinojau, kad žemė toje vietoje yra gerokai molingesnė
* Nelabai kreipiaud ėmesį, kad tas keliukas yra išgraužtas upelių, griovėtas ir stipriai nelygus.

Važiuodamas pradėjau prarasti kontrolę ir tam, kad ją atgaut kai užsiblokuoja ratas reikia atleist stabdžius, tuo pačiu ir pagreitėjant. Taigi nors atrodė, kad važiuoju gana lėtai praradau kotrolę ir kritau. Manau, kad galėjau skristi per priekį, bet nesu dėl to tikras - viskas įvyko labai greit:

* Pervertinau savo stabdymo įgūdžius (nors specialiai mokiausi ir žiūrėjau daug mokomosios medžiagos, bet tai visiškai kitasw pasaulis, kai yra gana stati nuokalnė, slidus paviršius)
* atsiminkite- dviračio sukibimas net ant žolės, žvyro ir kitų paviršių yra žymiai prastesnis negu ant kietos ir sausos dangos, Be to tose dangose gali pasitaikyti ypač slidžių dalykų- pvz šaknų, akmenų.
* Manau, kad vis dar galėjo būti nepakankamai gera laikysena ant dviračio (tas ypač kritiška statesnėse ir pavojingesnėse nuokalnėse).

Nukritęs jutau didelius skausmus dubens srityje, atsiguliau, po koja pasikišau šalmą, įvertinau, kad negaliu atsistoti, sunku judėti.
Susisiekiau su pagalvos centru, kuris mane sujungė su greitosios skambučių centru, pabandžiau nusakyti savo buvimo vietą, iš kurios vietose geresnis privažiavimas


* 112 greitosios kvietimui nėra geras dalykas, nes taip prarandamos svarbios minutės- vistiek po to jungiama su greitąja. Praktikoje tikrai teko būt net išbartam greitosios darbuotojų, kad skambinau ne 033 o 112 o būta tikrai skubių atvejų.
* Svarbu nusakyti iš kurios pusės yra geresnis privažiavimas. Nes, nors man atrodė, kad geresnis privažiavimas yra iš karoliniškių pusės, bet žinojau, kad greitoji ten niekaip neprivažiuos, o iš žvėryno pusės netoli reiks nešti. Tai pravertė dar ir dėl to, kad jie atsiuntė specialų siauresnį automobilį, kuris įvežiavo kur nebūčiau patikėjęs.

Taipogi paskambinau ir žmonai, kuri atvažiavo netgi pirmesnė. Tiek laukdamas pagalbos, tiek bandydamas padėti žmonai rasti mane šaukiau ir kviečiau pagalbos. Pabandžiau pasiekti GPS navigaciją ant dviračio, bet negalėjau. Po 15 minučių prisiminiau, kad specialiai dviračiams ir ekstremalioms kelionėms nusipirkau fotoaparatą ir jis turi GPS. Pasinaudojau, perdaviau koordinates greitąjai, žmonai, bet ji nemokėjo nustatyi pagal koordinates.

* Vaikams ir sau esu nupirkęs švilpukus, kad miške vaikštant galima būtų "susižinoti" per atstumą- ypač svarbu su vaikais, kurių balsai yra silpnesni. Būtų pravertęs švilpukas ir čia.
* Išmokite naudotis visais savo GPS įrenginiais, ne tik mobiliais, kurie dūžta.
* Išmokykite GPS koordinates įvesti savo artimuosius, į kuriuos, greičiausiai, kreipsitės nelaimės metu. Pakanka mokėti tik koordinates įvesti.
* Skaminant turėkite omeny, kad gali būti skirtingos koordinačių sistemos, taipogi, kad žmonės gali naudot lietuviškus įrenginius, o jūs angliškus, todėl skirsis raidės (E -> R, N-> Š)

Krisdamas gavau neblogą smūgį į galvą, ritausi. Kadangi turėjau šalmą- jokių pasėkmių ir skausmų, vėliau jį panaudojau kaip atramą kojai. Taipgoi turėjau kuprinę su hidropaku (vandens pūsle), striuke, deja pirmos pagalbos vaistinėlės neturėjau. Laukdamas pagabos valandą gulėjau ant žemės, vėliau pradėjo lyti ir gulėjau bent pusvalandį lietuje, vėliau net pradėjo tekėti per mane toks kaip ir silpnas upeliukas.

* Turėkite pirmosios pagalbos vaistinėlę- neidudkai įbrėžimai ir nubrozdinimai ypač dažnas reiškinys, tad pleistriukai ir atiseptiksa visą laiką pravers pačiam.
* Man būtų labai pravertęs dviratininko vaistinėlės komplektacijon įeinantis specialus apklotas.

Manau, kad tiek iš svarbesnių momentų iš kurių galima kažko išmokt. Visa kita nesusiję su dviračiais ir mažai buvo mano apties įtakoje.

Sėkmės.
Geriau nepakliūkit į lazdynų ligoninę :)


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2015-07-23, 11:24 
Atsijungęs
Keleivis
Keleivis

Užsiregistravo: 2014-08-09, 00:17
Pranešimai: 35
Miestas: Vilnius
Vardas Pavardė: Martynas A.
Dar norėčiau papildomai akcentuoti, kad kritimo metu gavau neblogą smūgį (smūgius) į galvą. Ir jokių skausmų ar kitokių pasėkmių nepatyriau. Viskas dėl turėto kartu šalmo. Ir anksčiau šalmas mane gelbėjo tokiomis situacijomis, taipogi kai išvengdavau smūgių nuo šakų į galvą - labai patogu skiriantis per mišką ar gaudant šakos smūgį iš priešais važiuojančio dvirtatininko.

Ir kelios nuotraukos iš įvykio vietos:

Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 4 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007